پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
درآمد گوگل در سال 2012
نوشته شده در یک شنبه 17 شهريور 1392
بازدید : 1161
نویسنده : رضا بهجتی

 

مقامات گوگل حجم درآمدهاي اين کمپاني در سال 2012 را اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين الملل نورنيوز به نقل از رويترز ؛ «لري پيچ» يکي از دو مدير اصلي کمپاني گوگل در مورد درآمد کسب شده در سال 2012 گفت : ما سال خوبي را پشت سر گذاشتيم .  

براي نخستين مرتبه ميزان درآمد گوگل به 50 ميليارد دلار رسيد که اين موفقيت را مديون همراهي کاربران با ارائه انواع گوشي هاي هوشمند و تبلت است.  
درآمدهاي گوگل در تمام سال 2012 در حدود 74 . 10 ميليارد دلار معادل 10 درصد بيشتر از سال قبل بوده است.  

همچنين ارزش هر سهم گوگل نيز طي همين مدت 5 درصد افزايش را نشان مي دهد. 
گوگل تلاش مي کند با ارائه محصولات هوشمند با ديگر کمپاني هاي بزرگ حوزه ديجيتال رقابت کند و به همين منظور تبلت «نکسوس 7» براي مقابله با آيپد ميني اپل به بازار عرضه مي شود.  

سرمايه گذاران با کسب اطمينان از سوددهي موفق کمپاني گوگل از اين پس تمايل بيشتري براي مشارکت در طرح هاي اتومبيل هاي تمام اتوماتيک ، عينک هاي متصل به اينترنت ، گوشي هاي هوشمند و طرح هاي ديگر گوگل از خود نشان مي دهند.
 
جهت عضویت در سایت کلیک کنید
 

 


:: برچسب‌ها: در امد گوگل چقدر است؟ , گوگل , google , در امد گوگل از اینترنت چقدر است؟ , در امد گوگل , مطالب بروز , سرمایه گذاران گوگل , مقامات گوگل , حجم درآمدهاي گوگل ,



بهترین تغذیه برای دانش آموزان در زمان مدرسه
نوشته شده در یک شنبه 17 شهريور 1392
بازدید : 2112
نویسنده : رضا بهجتی

 مقدمه:

تغذیه صحیح نقش اساسی در پرورش انسان هایی سالم، پویا، خلاق و برخوردار از توانمندیهای ذهنی و جسمی دارد. دانش آموزی می تواند شاداب، سالم، پرتحرک و با استعداد باشد که ضمن رعایت نکات بهداشتی از تغذیه متنوع و متعادلی هم برخوردار باشد. بسیاری از دانش آموزانی که در مدرسه با آن ها رو به رو می شویم و موفقیتی را در تحصیل کسب نمی کنند به دلیل سوء تغذیه در دوران نوزادی و کودکی و کمبود دریافت بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی و عدم رشد کافی کفایت لازم را برای یادگیری ندارند. در خانواده هایی که ازنظر اقتصادی و اجتماعی در سطح پائینی هستند کودکان معمولا به درجاتی از کم خونی فقر آهن مبتلا هستند. این دانش آموزان عموماً بی تفاوت و خسته هستند و تمایل چندانی به انجام فعالیت های فیزیکی و ورزش ندارند. این دانش آموزان زود به زود بیمار می شوند و تمرکز ذهنی کافی برای یادگیری دروس ندارند.

 

برنامه غذایی دانش آموزان:

برنامه غذایی دانش آموزان باید حتماً شامل سه وعده غذای اصلی و دو میان وعده باشد. مصرف روزانه 6 تا 11 واحد از گروه نان و غلات، 2 تا 3 واحد از گروه گوشت و حبوبات، 3 تا 5 واحد از گروه سبزی و میوه و 3 واحد از گروه شیر و لبنیات ضروری است. صبحانه وعده بسیار مهمی است و نخوردن صبحانه و گرسنگی در ساعات درس موجب پائین آمدن قند خون و نرسیدن گلوکز به مغز می شود و عملکرد مغز را مختل می کند و اثرات منفی یادگیری دانش آموز دارد. بررسی ها نشان می دهدنخوردن صبحانه قدرت خلاقیت و ابتکار را کاهش می دهد. معمولا این نوجوانان در درس ریاضی کارایی کمتری دارند.




علائم گرمازدگی و درمان گرمازدگی
نوشته شده در شنبه 29 تير 1392
بازدید : 1195
نویسنده : رضا بهجتی

 

 

گرما,گرمازدگی,درمان گرمازدگی,علت گرمازدگی

گرمازدگی چیست؟

گرمازدگی چیست؟


گرمازدگی موقعیتی حادّ و تهدید کننده زندگی است که در این حالت سیستم تنظیم کننده دمای بدن ، به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در هوای گرم یا تولید بیش از حدّ گرما در بدن و یا وجود هر دو حالت ، از کار می افتد.درحالت گرمازدگی بدن نمی تواند گرمای اضافی خود را دفع کند، در نتیجه دمای بدن خیلی افزایش می یابد که می تواند اندام های اصلی را تخریب کند.

 

علائم گرمازدگی و درمان گرمازدگی

 

جهت عضویت در سایت کلیک کنید
 

 

نظر که یادتون نرفته?

 


:: برچسب‌ها: علائم گرمازدگی و درمان گرمازدگی , گرمازدگی , درمان گرمازدگی , راه های پیشگیری از گرمازدگی , بیماری , تابستان , نوشابه , گرمازدگی چیست؟ , تشنج , درمان تشنج , عرق کردن , ضعف , تشنگی ,



بهترين تغذيه در ماه مبارك رمضان چيست؟‌
نوشته شده در شنبه 29 تير 1392
بازدید : 1177
نویسنده : رضا بهجتی

روزه ماه رمضان منافع معنوي، فيزيكي، روحي و اجتماعي دارد البته اگر روزه به درستي گرفته نشود ممكن است مشكلاتي را پديد آورد بنابراين نيازي به مصرف غذاي زياد در هنگام افطار و سحر نيست. 
بدن مكانيزمهاي تنظيم كننده‌اي دارد كه در طي روزه فعال مي‌شوند و سوخته شدن موثر چربي در اين ماه رخ مي‌دهد. يك رژيم غذايي متعادل براي حفظ سلامت و فعاليت فرد در طي ماه رمضان كافي است. اختلالات بوجود آمده در اين ماه ناشي از مصرف زياده از حد غذا، مصرف نامتعادل غذا و خواب كم مي‌باشد. 
افطار: 
نياز فوري بدن در هنگام افطار به دست آوردن يك منبع انرژي به شكل گلوكز براي هر سلول زنده به خصوص سلولهاي مغز و اعصاب است. خرما و آب ميوه منابع خوب قند هستند لذا هنگام افطار مصرف 3 عدد خرما، 1 ليوان آب ميوه، سوپ سبزيجات با رشته به منظور حفظ تعادل قند، آب و مايعات بدن توصيه مي‌شود. 
شام: 
- گروه گوشت (مرغ، گاو، گوساله، ماهي)
- گروه نان و غلات: اين گروه منبع خوبي از كربوهيدراتهاي مركب هستند و تامين كننده انرژي، پروتئين، مواد معدني و فيبرهاي غذايي هستند. 
- گروه لبنيات (شير، ماست، پنير و ...) شير و محصولات لبني منابع خوب پروتئين و كلسيم هستند كه براي حفظ بافت بدن و عملكردهاي متعدد فيزيولوژيك ضروري هستند. 
- گروه سبزيجات: سبزيجات منبع خوب فيبرهاي غذايي، ويتامين A و ساير مواد شيميايي گياهي كه آنتي اكسيدان هستند، مي‌باشد اين مواد در جلوگيري از سرطان، بيماريهاي قلبي- عروقي و بسياري از بيماريهاي ديگر مفيد است. 
ميوه را بعنوان آخرين قسمت شام با فاصله كمي بعد از شام مصرف كنيد تا باعث سهولت هضم غذا شده و از بروز بسياري از مسائل جلوگيري كند. ميوه‌هاي ترش، ويتامين C بدن را فراهم مي‌كنند ميوه‌ها منبع خوبي از فيبرهاي غذايي هستند. ميوه‌ها و مخلوطي از مغزها را مي‌توان بعد از شام يا قبل از خواب مصرف كرد. 
سحر: 
سحري سبك مصرف كنيد. نان غله كامل ۳۰ تا ۶۰ گرم با يك فنجان شير، 2 تا 3 قاشق چايخوري روغن زيتون يا ساير چربي‌هاي غير اشباع، به سالاد اضافه كرده و مصرف كنيد.
توصيه‌هاي لازم: 
- بين افطار و خواب آب كافي بنوشيد تا مانع كم آبي شويد.
در هنگام شام سبزيجات كافي مصرف كنيد و ميوه‌ها را در انتهاي غذا مصرف كنيد.
- از مصرف زياده از حد قند و غذاهاي شرين اجتناب كنيد. 
- از غذاهاي تند و ادويه دار اجتناب كنيد. 
- از نوشيدني‌هاي حاوي كافئين مانند كوكا، چاي و قهوه اجتناب كنيد. 3 تا 5 روز قبل از ماه رمضان مصرف اين نوشيدني‌ها را كم كنيد. مصرف ناگهاني كافئين باعث سردرد، تحريكات خلق و تحريك پذيري مي‌شود. 
از مصرف دخانيات اجتناب كنيد اگر نمي‌توانيد سيگار را ترك كنيد از چند هفته قبل از ماه رمضان شروع به كاهش تدريجي آن كنيد. مصرف سيگار اثرات منفي روي مصرف ويتامين‌هاي مختلف، متابوليتها و سيستم‌هاي آنزيمي بدن دارد. 
تمامي افراد در طول روز به يك ورزش سبك مانند پياده روي نياز دارند.
 


:: برچسب‌ها: بهترين تغذيه در ماه مبارك رمضان چيست؟‌ , رمضان , بهترین غذا , بهترین غذا در رمضان , رمضان المبارک , ,



تعداد صفحات : 11